Pages

22 March 2020

New Acquisitions: Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm, Part 2

Today the second post on the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm' (From the becoming of German film art, the sound film) by Ross Verlag. The series treats the German sound film between 1929 and 1935. Some of the cards are smaller than postcards, others are bigger, and all are in black and white. The cards could be glued in an album, no 11. We don't have the complete series, far from, but still, our cards give a good view on the film production by the Ufa and the other German studios just before and after the rise of the Nazis. Today the number 50-100. The parts 3 and 4 of this series will follow next weekend.

Paula Wessely and Willi Forst in So endete eine Liebe (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 51. Photo: Cine-Allianz / Ross Verlag. Paula Wessely and Willi Forst in So endete eine Liebe/End of an Affair (Karl Hartl, 1934).

Maria Paudler and Harry Liedtke in Wenn am Sonntagabend die Dorfmusik spielt (1933)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 53. Photo: Terra-Film / Ross Verlag. Maria Paudler and Harry Liedtke in Wenn am Sonntagabend die Dorfmusik spielt/When the Village Band Plays on a Sunday Evening (Charles Klein, 1933).

Anny Ondra and Mathias Wieman in Fraulein Hoffmanns Erzählungen (1933)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 55, group 44. Photo: Ondra-Lamac-Film / Ross Verlag. Anny Ondra and Mathias Wieman in Fraulein Hoffmanns Erzählungen/The Tales of Ms. Hoffmann (Karel Lamac, 1933).

Anny Ondra in Klein Dorrit (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 56. Photo: Ondra-Lamac-Film / Ross Verlag. Anny Ondra in Klein Dorrit/Little Dorrit (Karel Lamac, 1934).

Fritz Rasp in Emil und die Detektive (1931)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 58, group 44. Photo: Ufa / Ross Verlag. Fritz Rasp in Emil und die Detektive/Emil and the Detectives (Gerhard Lamprecht, 1931).

Lilian Harvey and Harry Liedtke in Nie wieder Liebe! (1931)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 61. Photo: Ufa / Ross Verlag. Lilian Harvey and Harry Liedtke in Nie wieder Liebe!/No More Love (Anatole Litvak, 1931).

Hans Marr and Detlef Willecke in Wilhelm Tell (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 64. Photo: Terra-Film / Ross Verlag. Hans Marr as Wilhelm Tell and Detlef Willecke as his son Walter in Wilhelm Tell/The Legend of William Tell (Heinz Paul, 1934).

Paul Hörbiger and Ida Wüst in Des jungen Dessauers grosse Liebe (1933)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 68, group 44. Photo: Ufa / Ross Verlag. Paul Hörbiger and Ida Wüst in Des jungen Dessauers grosse Liebe/The young Dessauer's great love (Arthur Robison, 1933).

Albrecht Schoenhals in a double role in Fürst Woronzeff (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 69. Photo: Ufa / Ross Verlag. Albrecht Schoenhals in a double role in Fürst Woronzeff/Prince Woronzeff (Arthur Robison, 1934).

Dorothea Wieck and Hertha Thiele in Mädchen in Uniform (1931)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 71. Photo: Froelich-Film / Ross Verlag. Dorothea Wieck and Hertha Thiele in Mädchen in Uniform/Girls in Uniform (Leontine Sagan, 1931).

Emil Jannings and Renate Müller in Liebling der Götter (1930)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 72, group 44. Photo: Ufa / Ross Verlag. Emil Jannings and Renate Müller in Liebling der Götter/Darling of the Gods (Hanns Schwarz, 1930).

Hans Albers, Karl Ettlinger and Heinz Rühmann in Bomben auf Monte Carlo (1931)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 73. Photo: Ufa / Ross Verlag. Hans Albers, Karl Ettlinger and Heinz Rühmann in Bomben auf Monte Carlo/Bombs Over Monte Carlo (Hanns Schwarz, 1931).

Lien Deyers and Mathias Wieman in Rosenmontag (1930)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 75. Photo: Ufa / Ross Verlag. Lien Deyers and Mathias Wieman in Rosenmontag/Love's Carnival (Hans Steinhoff, 1930).

Brigitte Helm and Oskar Homolka in Im Geheimdienst (1931)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 79. Photo: Ufa / Ross Verlag. Brigitte Helm and Oskar Homolka in Im Geheimdienst/In the Employ of the Secret Service (Gustav Ucicky, 1931).

Käthe von Nagy and Viktor de Kowa in Der junge Baron Neuhaus (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 81, group 44. Photo: Ufa / Ross Verlag. Käthe von Nagy and Viktor de Kowa in Der junge Baron Neuhaus/Night in May (Gustav Ucicky, 1934).

Käthe von Nagy and Lola Chlud in Der junge Baron Neuhaus (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 82. Photo: Ufa / Ross Verlag. Lola Chlud and Käthe von Nagy in Der junge Baron Neuhaus/Night in May (Gustav Ucicky, 1934).

Karin Hardt in Acht Mädels im Boot (1932)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 83. Photo: Fanal-Terra-Produktion / Ross Verlag. Karin Hardt in Acht Mädels im Boot/Eight Girls in a Boat (Erich Waschneck, 1932).

Marianne Hoppe and Hans Schlenck in Heideschulmeister Uwe Karsten (1933)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 85, group 44. Photo: Ufa / Ross Verlag. Marianne Hoppe and Hans Schlenck in Heideschulmeister Uwe Karsten/The Country Schoolmaster (Carl Heinz Wolff, 1933).

Gustav Fröhlich in Abenteuer eines jungen Herrn in Polen (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, image no. 87. Photo: Itala-Film / Ross Verlag. Gustav Fröhlich in Abenteuer eines jungen Herrn in Polen/Love and Alarum (Gustav Fröhlich, 1934).

Sybille Schmitz and Siegfried Schürenberg in Der Herr der Welt (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 89. Photo: Ariel-Film / Ross Verlag. Sybille Schmitz and Siegfried Schürenberg in Der Herr der Welt/Master of the World (Harry Piel, 1934).

Fritz Odemar and Harry Piel in Ein Unsichtbarer geht durch die Stadt (1933)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 90. Photo: Ariel-Film / Ross Verlag. Fritz Odemar and Harry Piel in Ein Unsichtbarer geht durch die Stadt/An Invisible Man Goes Through the City (Harry Piel, 1934).

Renate Müller and Willy Fritsch in Saison in Kairo (1933)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 92. Photo: Ufa / Ross Verlag. Renate Müller and Willy Fritsch in Saison in Kairo/Cairo Season (Reinhold Schünzel, 1933).

Willy Fritsch and Käthe von Nagy in Die Töchter ihrer Exzellenz (1934)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 94. Photo: Ufa / Ross Verlag. Willy Fritsch and Käthe von Nagy in Die Töchter ihrer Exzellenz/The daughters of her excellence (Reinhold Schünzel, 1934).

Leni Riefenstahl in Das blaue Licht (1932)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 98. Photo: Aafa / Ross Verlag. Leni Riefenstahl in Das blaue Licht/The blaue Light (Leni Riefenstahl, 1932).

Luis Trenker in Der Rebell (1932)
German collectors card in the series 'Vom Werden deutscher Filmkunst - Der Tonfilm', album no. 11, picture no. 99. Photo: Deutsche Universal-Film A.G. / Ross Verlag. Luis Trenker in Der Rebell/The Rebel (Curtis Bernhardt, Edwin H. Knopf, Luis Trenker, 1932).

To be continued.

No comments:

Post a Comment